پرش به


انجمن‌های گفتگوی بورسینس - اطلاعیه؛

پیامی برای نمایش نیست

موضوع های جدید


تصویر

محبوب‌ترین استارت‌آپ‌های ناموفق

کارآفرینی استارتاپ موفقیت

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
بدون پاسخ

#1 Amitys

Amitys
    آفلاین

    عضو تازه‌کار

  • عضو ارزشمند انجمن
  • ستاره
  • 6 ارسال
  • عضویت: ۲۴-بهمن ۹۶
  • 6 موضوع ایجاد شده
  • جنسیت: خانم
  • شهر: تهران

ارسالی ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۱ بعد از ظهر

شکست در فضای استارت‌آپی لزوما به معنای از دست رفتن پول و سرمایه نیست، بلکه تجربه به‌دست آمده از این طریق در نهایت از کارآفرینانی که آن شکست را تجربه کرده‌اند، افراد توانمندتری می‌سازد. جالب اینکه اتفاقا سرمایه‌گذارهای خطرپذیر همواره به کارآفرینانی که تجربه شکست استارت‌آپی داشته باشند بیشتر علاقه نشان می‌دهند، چراکه می‌دانند آنها حداقل مسیر قبلی را که منجر به شکست شد دنبال نمی‌کنند. این روند در سال‌های اخیر و با رونق اکوسیستم استارت‌آپی ادامه داشته است. سال گذشته میلادی هم استارت‌آپ‌های مختلفی پا به این عرصه گذاشتند که در میان آنها تنها بعضی توانستند موفق شوند و بمانند.در مقابل بعضی دیگر حتی با وجود سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه هم شکست خوردند. با این اوصاف وب‌سایت معروف تک‌کرانچ به معرفی و بررسی ۱۰ شرکت نوپایی پرداخته است که بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۷ را دریافت کرده اما شکست خورده‌اند. این ۱۰ استارت‌آپ روی هم رفته ۷/ ۱ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران خطرپذیر و بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

Beepi: این استارت‌آپ توانست در پنج مرحله از ۳۵ سرمایه‌گذار در مجموع ۹۵/ ۱۴۸میلیون دلار سرمایه جذب کند، اما در نهایت در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ شکست خورد. این استارت‌آپ در واقع یک بازار مجازی برای خرید و فروش خودروهای دست‌دوم بود. در این بازار مجازی خودروها مورد بررسی قرار گرفته، کارشناسی و قیمت‌گذاری می‌شدند و در نهایت به مالک جدید تحویل داده می‌شدند. به این ترتیب فرآیند دلالی در این فضا از بین می‌رفت و خودروها با قیمت واقعی خرید و فروش می‌شدند. با این حال این استارت‌آپ نتوانست موفق شود. بسیاری معتقدند که شیوه مدیریتی آن مناسب نبود و سرمایه‌گذاری انجام شده در آن به خوبی تقسیم‌بندی نشده بود.

HomeHero: این استارت‌آپ هم در ماه فوریه سال گذشته میلادی شکست خورد. HomeHero در مجموع از ۷ سرمایه‌گذار در سه مرحله سرمایه‌ای برابر ۰۲/ ۲۳ میلیون دلار دریافت کرد. کارشناسان معتقدند که تصمیم «کیل هیل» مدیر عامل این شرکت برای پرداخت حقوق پایین به کارمندانش در نهایت به شکست این استارت‌آپ منجر شد. این استارت‌آپ حدود ۲۳ میلیون دلار سرمایه دریافت کرد تا فعالان امور خانه‌داری و بهداشت و مراقبت در خانه را به خانواده‌ها و افرادی که به آنها نیاز دارند، مرتبط کند.در همین راستا این شرکت با بیمارستان‌ها هم همکاری کرد و سرویسی را ارائه کرد که به افراد برای پیگیری و دنبال کردن شرایط سلامتی اعضای خانواده‌شان تحت مراقبت کارمندان HomeHero، کمک می‌کرد. هدف نهایی همکاری مستقیم با ارائه‌دهندگان خدمات بیمه‌ای بود که می‌توانستند هزینه‌های خدماتی مانند HomeHero را پوشش بدهند تا در نهایت احتمال نیاز به بستری شدن افراد در بیمارستان‌ها و هزینه بیشتر را کاهش بدهند.

برای مطالعه ادامه این مطلب

برای مشاهده این بخش لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا اگر عضو نیستید از این قسمت عضو سایت شوید

کلیک کنید!







همچنین به کارآفرینی, استارتاپ, موفقیت نیز برچسب خورده است